شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
خشایار راد بازیگر سریال « خانه به دوش » در گفت وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

به گزارش «دیباچه» خشایار راد  معتقد است: طنز و بذله گویی در فرهنگ مردم ایران وجود دارد و مردم ایران به خوبی طنز را می شناسند.به همین دلیل هنگامی که طنزِ فاخر یا طنز موقعیت را می بینند به خوبی تشخیص می دهند چه نوع طنزی خوب است و چه نوع طنزی از کیفیت لازم برخوردار نیست. در شرایط کنونی سینمایِ طنز ایران سطحی شده و مخاطب را ساده می انگارد.این در حالی است که در فرهنگی که مردمش اغلب بذله گو و شوخ طبع هستند، ساختن آثار طنز سطحی و بی محتوا خیلی زود توسط مردم تشخیص داده می شود.

صداوسیما باید شبکه طنز راه اندازی کند |  برای سود مالی بیشتر،  وسط یک سریال، کارگردان را تغییر دادند!

 اوادامه داد: اغلبِ سازندگان فیلم های طنز، تلاش می کنند مخاطب را به هر شکلی که شده به سینماها بکشانند که اغلب نیز با هدف اقتصادی و فروش بیشتر فیلم ها صورت می گیرد.طنز باید خودش به وجود بیاید که این اتفاق در طنز موقعیت رخ می دهد.این در حالی است که در شرایط کنونی اتفاقاتی در فیلم های طنز رخ می دهد که بیشتر برای خوش آمد مخاطب رخ می دهد و محتوا و پشتوانه فکری ندارد.

بازیگر سریال خانه به دوش تصریح کرد: اغلب کسانی که قصد دارند فیلمِ طنز بسازند طنز را به خوبی نمی شناسند و از دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستند. موردی بوده که در وسط یک سریال که قصد ندارم نام آن را بیاورم، کارگردان را به دلایل اقتصادی تغییر داده اند. هنگامی که چنین اتفاقی در سینمای طنز کشور رخ می دهد به معنای  این است که محتوا و تولید آثار فاخر در دستور کار نیست و بلکه هدف اصلی به سینما کشاندن مخاطب به هر قیمتی برای سود بیشتر اقتصادی است.

صداوسیما باید شبکه طنز راه اندازی کند |  برای سود مالی بیشتر،  وسط یک سریال، کارگردان را تغییر دادند!

این بازیگر پیشکسوت خاطر نشان کرد: اتفاق دیگری که باعث ضعیف شدن سینمای طنز کشور شده، این است که کسانی که دارای دانش کافی هستند و طنز را به خوبی می شناسند، دیگر مانند گذشته کارگردانی نمی کنند و بلکه ترجیح می دهند تنها در سینما بازی کنند.به عنوان مثال آقای عطاران که در گذشته سریال های طنز فاخر و مخاطب پسندی می ساختند که بنده در چند سریال ایشان حضور داشتم، در شرایط کنونی تنها در سینما بازی می کند و دیگر مانند گذشته سریال نمی سازد. این در حالی است که آقای عطاران به خوبی طنز را می شناسند و آثار فاخری در این زمینه تولید کرده است. در شرایط کنونی کار نه تنها در اختیار کسانی است که طنز را نمی شناسند و بلکه باید به آنها کارهای جدی  محول کرد.

 وی تصریح کرد:صدوا سیما نیز به دلیل رویکردی که در سال های اخیر در پیش گرفته در فاصله گرفتن سریال ها و سینمای طنز از آثار فاخر تأثیرگذار بوده است. این در حالی است که صداوسیما برای جذب مخاطب می تواند یک شبکه طنز به وجود بیاورد که آثار طنز در آن نمایش داده شود و با توجه به میزان مخاطبی که دارد می تواند در ارتقای سطح تولیدات طنز کشور نقش موثری ایفا کند که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

گفتگو از احسان انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار